onsdag 21. juli 2010

Velkommen inn


 Da har jeg endelig tatt tak i malekosten igjen. Denne gangen var det entren og gangen som skulle gjennomgå. Huset har vært veldig preget av at det har bodd tre barn og to hunder her, og det er en deilig følelse å bare male over veggene og føle at alt blir rent og nytt igjen. Til nå har jeg malt kjøkken, stue, hobbyrom, entren og gangen. Jeg har veldig lyst til å ta soverommene også, men det blir ikke nå i ferien. 





Det er ikke de beste lysforholdene i entren, men her har dere fått litt bilder fra hele prosessen. Rommene ble lysere og gjorde at det ble mer helhet fra kjøkken til stue. 

Her om dagen hadde vi en deilig tur til Søgne. Vi var på caffe og spiste frokost og utforsket Søgne sentrum. Her fant jeg en kjempe kjekk butikk, husker jo så klart ikke hva den heter tror det var interiør og gaver. Jeg kjøpte nytt putetrekk fra house doctor og noen søte drops.


Minmill anbefalte en hel del butikker i Kristiansand området for en stund siden og en av de var butikken Annas Rom. For en koselig butikke og kjempe hjelpsomme jenter som jobbet der. 
Det var her jeg med stor glede fant dørmatten fra house doctor som nå ligger ved døren og ønsker alle velkommen. Jeg kjøpte en lykt og en til av knaggene jeg har i entren. 

Her har solen vært framme i dag og jeg vasker klær til den store gullmedaljen. Det er så utolig deilig å få hengt klærene ut, de blir så myke og lukter friskt og godt.

Sommerklem fra meg.

4 kommentarer:

La luz del norte sa...

Det ble kjempefint i entreen din! Så herlig det må være å kunne forme et helt hus!

God sommer videre!

mvh Solrosa

Tøvsjur sa...

Så fint det blei i gangen dåkkers! Hjelp med et strøk maling:)
Skal si du har vært flink å male og å pusse opp! Imponert:)
Så gøy å oppdage nye butikker. Så ut som en kjempekoselig butikk du hadde vært inne på:)
Håpe du kose dæi masse i nyhuset dåkkers.
Klæm fra tøvsjura Kristine

Unknown sa...

Flinke du har vore med å svinga malerkosten da!

E jo så kjekt med maling, for det blir så stor forandring på korte tid liksom.

Har date med malerkosten eg og, men den e utsatt på ubestemt tid...
Travelt med sommar :o)

Heldig med shoppingrunden din og ser eg ;o)

Kaspara sa...

Hei en lørdagsmorgen!
Så utrolig flink du er til å stå på og gjøre det flott i det nye hjemmet!
Entreen og gangen ble kjempefine! veldig stilig grafisk den dør- matta også! Kjenner igjen den herlige følelsen av å male over
de tidligere eiernes tydelig spor på vegger og føle alt er rent og delikat og ens eget.
Her skal vi også i gang med gangen i første etasje etterhvert, men først må vi bli ferdige med gangen i annen etasje.
Ha en glad lørdag!'Klem fra Kaspara