mandag 26. juli 2010

Sol ute, sol inne....



I dag har vi virkelig fått kjent på sommeren igjen. Vi våknet til blå himmel og solen som steikte (GLEDE). 
Putene ble satt i stolene på terrasen, blomstrene ble vannet og klærne hengt ut så kunne jeg innta stillingen i sola.
Sener på dagen hadde vi svigers på middag. På menyen stod det marinert flintstek på grillen, hjemmelaget potetsalat, jordbær og is til dessert. 



Oppskift på Potetsalat:
10-11 poteter
Ca. 1 dl rømme
2 ss majones
1 ts grov sennep
purre
salt og pepper


Etter vi hadde inntatt dette herremåltidet gikk meg og mannen en tur. Etter 10 minutter var vi nede med sjøen og så seilbåtene kjøre forbi. Det er helt fantastik at vi bor så nærme sjøen og herlige svaberg.


Vi gikk forbi en nydelig hage med rekke på rekke med epletrær.


Jeg plukket med meg en bukket med markblomster, de har kommet litt langt men kan nok stå ett par døgn på bordet.


Det har vært en fantastisk deilig dag og vi har virkelig fått ladet batteriene.
Nå venter en flaske vin og jordbær på terrasen, livet er herlig.

7 kommentarer:

Tøvsjur sa...

Så hærlig da!
Æi bare elske sommer, med grill, sol og godt selskap!
Potetsalaten din hørtes kjempegod ut. Må nok prøves ut en dag.
Heldige dåkker som bor aså nært havet! Det e mins tore drøm. Men om vi skal gjøre det her i område, blir det jo helt sykt dyrt.
Kos dæi masse i kveld.
Klæm fra tøvsjura Kristine

Lindi sa...

Misunnelig på deg at du bor i gangavstand til sjøen! ;) Vi bor ikke så langt unna vi heller, men nå nok ty til bilen for å komme oss dit.

Nyydelige bilder!

Lindi sa...

Hehe, vi har hytter der oppe heldigvis ;) Så slipper å ligge i telt - selv om det hadde gått bra det også ;)

Anonym sa...

Hei hei:)
Ser ut som dere hadde det skikkelig koselig med herlig grillmat. Tror nok svigers også ble imponert over hvor fint dere har fått det i huset:)
Den potetsalaten må jeg nok prøve en gang, såg kjempegod ut:)

Dere bor jammen meg i et fint nærområde, kjenner jeg savner det litt hihi :)

Ha en fin kveld vennen
Klem :)

Kardemomme sa...

Hei du :))Så koselig å se deg igjen på bloggen hos meg :))Jeg er jo ikke oppdatert på hva som har skjedd her i bloggbyen så jeg har sittet og scrollet meg nedover siden din. FOR et herlig sted dere har flyttet til! Misunner deg som har så kort avstand til sjøen!
Har alltid øsnket å bo sånn jeg også, men foreløpig ser det ikke så lyst ut..Må si dere har fått det kjempefint innendørs også! Herlige farger over alt! Kos dere videre i det nye huset og så krysser vi fingrene for at vi får mange herlige sommerdager før det blir høst. Klemmer fra Kardemomme :))

Unknown sa...

Nyyyydelige sommerbilder!!

Så kjekt at du fant veien te min blogg og da :o)

Det e Wiinblad ja, og om du kikke innom igjen, så blei det litt i Køben og i går i tillegg te maaaasse retro stoff. In heaven nå :o)

Men nå ska me på stranda med nåken hyttenaboer, så ha det så bra så lenge :o)

Marlene sa...

Så fiiiine bilder!
Og en veldig koselig blogg du har!
Jeg legger deg til på lista mi!
God ferie videre!