mandag 5. juli 2010

Lykke!


Lampene på kjøkkenet er på plass, dere husker dem kanskje fra et innlegg jeg hadde får en stund tilbake. Vi har gledet oss så til å få dem opp, men tiden har ikke strukket til fram til nå. Det er en slags lykke følelse jeg har nå, slagbenken er malt, lampene er opp og endelig er rommet slik som jeg har sett det i hode mitt i flere uker.
Vi spiste deilig kveldsmat ved kjøkkenbordet i dag og begge to er enige om at kjøkkenet er et av de trivligste rommene i huset.
Putene på benken er bare midlertidige, her skal det syes nye puter.


Et lite kose bilde av meg og hunden fikk lov til å komme på bloggen i dag. Blir ikke så ofte jeg selv er med på bildene men nå var mannen i huset rundt med kameraet. Godt å ha en hund og gjemme seg litt bak, hihi.



Stilleben fra bordet. Jeg har også kastet meg på trenden å bruke norgesglasslokk til kubbelysene.


Eller så har vi den siste tiden byttet soverom. Da vi flyttet inn valgte vi det minste soverommet til vårt. Grunnen var at det andre skulle fungere som både gjesterom og syrom. Planen var at vi skulle rive ned veggen til det tredje soverommet og utvide stuen, dette har vi slått ut av hodene og jeg bruker dette rommet som syrom. Så da var det jo bare å flytte sengen vår inn på det store soverommet. Det ble mye finere og vi  fikk utnyttet rommene mye bedre. I tillegg fikk vi ryddet og kastet mye i denne prosessen, så selv om det var ekstra jobb oppi alt det andre så var det egentlig veldig effektivt.
I natt kan jeg sovne med et stort smil om munnen for nå begynner virkelig ting og ta form.

9 kommentarer:

annicken_j sa...

Så utrolig fint du har fått det altså! Jeg bader i bildene. :)
Også så fiin og sommerbrun du er da, kjempe fint bilde.
Kos dere med sommeren, håper dere får litt tid til å slappe av også ;)

Anonym sa...

kjempefine bilder!!

Anonym sa...

Kjempefine lamper! :-) Det ble kjempefint!

Jeg har forresten en award til deg inne hos meg, hvis du er interessert. :-)

ha en fin fin dag!

Lykkelinn sa...

Nydelige og veldig inspirerende bilder, dere har virkelig fått det kjempefint! Jeg også nyter bildene, så mange fine ting og så fine farger sammen!

... og så blir jeg glad av å lese om at dere spiser kveldsmat sammen ved det fine spisebordet, skulle ønske vi var litt flinkere til å gjøre sånt også!

Anonym sa...

Hei vennen!
Nå begynner virkelig huset å ta form ser jeg, jeg er kjempeglad på deres vegne:)Benken ble veldig fin, du har jammen meg en flink mann.

Sa mange fine bilder du har tatt, ble rett å slett ganske imponert her jeg sitter. Veldig fint bilde av deg og Bell også, ser at dere har hatt sommer i Kristiansand ja :D

Stor klem fra meg:)

Linn sa...

Å så fine bilder! Så lyst, trivelig og friskt dere har det:)

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
De lampan passa kjempegodt på kjøkkenet! Ser ut som en kjempekoselig kjøkkenkrok dåkker har fådd dåkker:)
Ha en fin kveld.

Tøvsjur sa...

ligger forresten en liten ting til dæi i bloggen min. :)

Bournonville sa...

hvor er det altså bare blevet flot, virkelig hyggeligt, ville ønske det var mit hjem :)

Kh Sara