søndag 3. juli 2011

DIY: pompomer

Da kommer det en forklaring på hvordan man lager pompomer, eller silkeblomster. Jeg har gjort mitt aller beste for at bildene skal forklare mest mulig. Håper dere skjønner noe av det.

Dette trenger du: to lag med silkepapir, tråd og saks


På det første bilde ligger det to lag med silkepair, dette deler jeg på midten, legger dem oppå hverandre igjen og deler silkepapiret en gang til.

 
Det ligger nå åtte ark oppå hverandre, disse begynner jeg da og brette til en vifte


Slik som dette, jeg bretter da den ene deler over for å finne midten på viften.


Så surer jeg tau rundt. Deretter klipper jeg endene på silkepapiret. Her kan man bare prøve seg fram, det er både fint med spisse tupper og runde tupper.


Hold viften slik og begyn å brette et og et ark opp mot midten av viften. Her gjeder det å ha tålmodighet og være forsiktig, arkene revner raskt.


Jeg pleier å ta det første arket opp på hver side både foran og bak. Deretter jobber jeg meg rundt til alle arkene.

Nå begynner det å ligne en blomst. Når alle arkene er delt opp er blomsten ferdig!

Da er det bare å henge den opp eller legge den der det måtte passe. Lykke til!

9 kommentarer:

Mona sa...

Åh, fine!!!!! Sånne skal jeg lage til bursdagen til Benedicte!!! Så enkelt, men likevel så fint!!! Takk for tipset!!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Oi dissa vil æi også prøve mæi på:) Så søte:)

Masse fint du kjøpte dæi når du va i køben. Likte veldig godt tapetan dine:) *DRØM*

Håpe du har kosa dæi i hælga.

klæm fra mæi

Lille Frøken Jensen sa...

Så flotte og en god beskrivelse på hvordan man skal lage de, tusen takk. Gleder meg til å prøve
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Så fin DIY! Disse har jeg sett rundt omkring, og de er veldig fine! Siden det kommer bursdager på tapeten her fremover bør jeg nok brette noen sånne. ;-)
Ha en fin fin kveld.

Linda sa...

Takk for kjempegod forklaring på hvordan man lager pompomer! Dette virker overkommelig og det skal jeg nok klare selv når det nermer seg bursdag her i huset :)

Allis i Eventyrland sa...

Superfine! Sånne må jeg prøve meg på en dag :D

МамаФиалка sa...

Super!!!

Hyttehuset sa...

Desse skal jammen meg vere med på sommarbursdagen til minstejenta hos oss. Takk for oppskrift!

Du skreiv at de hadde naturgrå farge på altanen. Har du bilete av det? Hyttehuset vårt er kvitt, og der må me ha ein litt mørkare beis enn den me har heime, så det hadde vore kjekt å sjå eit bilete av dykkar beis om du har.

رواد الحرمين sa...


افضل شركة عزل أسطح

شركه تنظيف مكيفات بالرياض
شركه عزل فوم بالدمام

شقق للايجار بمصيف بلطيم


شركه عزل فوم بالقطيف

شركه عزل فوم بالاحساء

شركه عزل فوم بالجبيل

شركه عزل فوم بجدة

شركه عزل فوم بمكة