torsdag 30. juni 2011

Deilige Danmark og Pompomer

Her kommer et bilderas av københavn, nye kjøp, ny dille, blomster, retrolykke osv. Jeg fikk utrolig mye fint på tur og noen av favorittene var jo så klart kuppene på husflid og tapetene fra retrovilla.






Men vasen med gultmønster fra Anne Black og verdens beste klesklyper er også flotte kupp.


Nipse butikker er alltid gøy og en av mine favoritter er søstrene grene. Der hamstret jeg silkepapir og etter at jeg fikk til så fine pompomer til bryllupet har det kommet opp flere her hjemme også. Dette er min nye dille og det er det jeg har brukt kveldene på siden vi kom hjem.  Tenkte hvis det var interesse for det så kan jeg legge ut trinn for trinn hvordan man lager disse her på bloggen.



Danskene er så flinke til å bruke blomster og har så utrolig mye å velge mellom i butikkene. Prisene på blomster er jo også helt utrolige og jeg fikk bakoversveis mer enn en gang, feks 50 kr for en stor hortensia, KULT! I helgen skal det plantes her og jeg har vært på raid rundt i butikkene i dag for å være klar til å bli skitten under neglene. Bedd skal graves og potter skal plantes i, blir deilig å få det litt mer gjennomført ute nå.


Også vil jeg bare takke for alle gratulasjonene vi har fått. Mann og kone koser seg og planlegger 1 ukers feiring på lørdag med god mat og drikke.

God Helg alle sammen

11 kommentarer:

Loppedilla sa...

København e jo bare helt herlig! ser jo at du har kosa dæ og fått med mange skatter hjem :)
hvor kjøper du pomponger?

Unknown sa...

Så mange fine skatter du har fått med deg hjem da, jeg var jo også på Husflid i helgen vet du...besvimer av denbutikken jeg asså...så mye fint der...ha en god helg som kommer, klem Wilhelmine

Linda sa...

Nydelige ting du har med hjem fra København.
Vakkert brudepar:)
Obs,obs den høye rosa stauden du har bakerst til høyre i blomsterbilde sprer seg MASSE med lange utløpere,vanskelig å begrense.Kommer ikke på navne.
Morro med nye planter i hagen:))
God helg!

Kristine sa...

Gratulerer så masse med giftermålet:-) og lukke til i framtida:-) flott brudepar:-)
Eg har veldig lyst på steg-for-steg forklaring:-) kjempe fine pomponer:-)

Unknown sa...

Å jeg er så sjalu!

- Rekkehuset - sa...

Du verdens min, så mye flott. Jeg skal til Køben i høst. Vet hvor både Søstrene og Grønlykke ligger, men hvor er den butikken du står utenfor på det øverste bildet?

Rosa sa...

JAAAAAA, ønsker meg trinn- for- trinn oppskrift på pomponger!!! :-D
Jeg har mer enn nok med små gjør- det-selv prosjekter om dagen, symaskinen støver ned INNI skapet:-S

Men, nå er det FREDAG og HEEEEELG!!! :-)
GOOOD HELG, snuppa!

Klem, Rosa

Sonja frå Sunnfjord sa...

Gratulerer med vel overstått bryllaup!
Masse fint du hadde fått med deg heim frå Køben:)
Desse pompongane er så flotte! Fine fargar du hadde valgt:) Er det forresten ei lyslenke som heng ved vinduet? Den var utruleg fin! Tør eg spørre kor du har kjøpt den?
God helg!

Brit Strikkenerd sa...

Slår et slag for trinn trinn oppskrift hos deg. De var skikkelig knasj!!

Kaspara sa...

God lørdagmorgen!
Jeg blir jo helt satt ut når jeg ser bilder og stoff fra herligste Husflid! Så atig at du har vært der og fine tapeter ble med hjem fra Retrovilla også. København er bare herlig! Glad lørdag til deg!
Klem fra Kaspara

Kokosbollerina sa...

Gratulerer så mye med overstått bryllup! Ser jo ut som dere hadde en strålende dag. :) Så mye nydelig du har fått kjøpt deg! Og knallfine pompomer. Vil gjerne ha steg-for-steg oppskrift. :) Har forresten en liten giveaway inne hos meg, koselig om du vil være med. Klem fra Kokosbollerina :)