søndag 24. april 2011

KAKE




Sitronpai med bringebærmarenge. Ekstremsport å bake slike kaker, 12 egg og ni sitroner. Paideig, lemon cured og bringebærmarenge, men med fargene gul og rosa ble det en super påskekake(pai). Det er moro og prøve nye oppskifter. Jeg legger ikke oppskiften ut for er redd det er plagiering, men dere finner den i Leila Lindholm sin kakebok " a piece of cake". Kan anbefale denne boken, utrolig mange gøye oppskrifter.




Mmmmm, den var god, sur og søt på samme tid. Hvis dere skal prøve denne oppskriften vil jeg anbefale og la den stå i kjøleskapet kvelden over. Vi kuttet litt for raskt i den og da datt den litt sammen.

Denne påsken har gått kjempe raskt, vi har holdt på i hagen, beiset terrassen og kost oss med venner og familie. Vi har virkelig fått en smakebit på sommeren her. I dag har vi sittet ved havet, grillet og solt oss, vi ble også vitne til en manns første bad i år. En skikkelig viking som kastet seg ute det iskalde vannet.



Nyt den siste fridag. 

Klemmer

11 kommentarer:

Duse Pasteller sa...

Yummi!!:P
Hvis det smaker like godt som det ser ut...! Ja, da vil jeg gjerne smake!;)
Nyt resten av ferien!!
Klem

Hildemiho sa...

WAO for en kake. så super lekker ut. nam nam. og elsker bildet av stua di på bildet under...såå masse fine farger og detaljer. love it!
klem klem
ps. sommertendenser her i oslo og...DELIG!

Trådsnella sa...

Mmmm kaken så deilig ut! Hørtes utrolig digg ut! Å bade hørtes ikke like fristende ut, så det kopierer jeg nok ikke. haha..

Ha en strålende siste helligdag!
Silje

Joni (pigesind) sa...

Den kaken så skummelt god ut! Alle kaker med marengs faller som regel i smak (og -sammen for den saks skyld);-)

Tøvsjur sa...

hei på dæi.
mmm den kaka så urtulig god ut... men blir ikke mye sån kake på mæi, her har vi kutta ut sukker i huse, så da funke det dårlig med kaker.
Men kan nyte synet av de:)
Kos dæi masse.
klæm fra mæi

Anonym sa...

Nammis! :)
Den skulle vært prøvd ut.. tenker den ble god jeg..
Jupp, jeg skal nyte den siste fridagen! Det må du også...

KLEM♥

Hildemor sa...

Nume num:), elsker kaker.
Herlige farger også, gult og rosa:)
Klem

Datt sa...

*Sikler heftig*
VIL OGSÅ HA KAKE!!

Rosa sa...

Gøy å se at det er flere som har Bake- kake- dilla, hehe...
Jeg kjøpte "The Hummingbird Bakery"- kakeboken rett før påske, og jeg kan bare si: FARLIG , FARLIG! :-D
Sikler på " A piece of Cake" også, såååååå.... ;-)

På tide med en tur i kjøleskapet nå, tror jeg;-)

Kos deg i dag du også, imorgen begynner hverdagen igjen- fint det også:-)

Klem, Rosa

Minmill sa...

Yummi yummi og takk for kaketips. Den så jo bare kjempelekker ut den kaken. Må vel heller slutte å lage kanelboller og heller lage sånn som dette. :-))) Boken til Leila har jeg, så da finner jeg oppskriften så lett som bare det. Håper du har hatt en fin påske. Det har jeg. Påsken har vært varierende. Litt fjell, litt by, litt bondelandet, litt danmark, litt hage.

Ungene våre har ogsså badet. Brrrr, litt for kaldt for min del.

Ha en fin dag videre.

Eirin sa...

Den boka har jeg også, men har ikke testet ut noen oppskrifter enda. Alltid greit å høre om hvordan det blir i "virkeligheten" :)