lørdag 16. januar 2010

Jeg har lært det.........


Jeg har lært å hekle bestemorsmønsteret, en god venninne lærte meg det på fredag etter skolen. Bildet over er det første eksempelet, tykk tråd og størrelse nr 7 på heklenålen. Det ligner ikke på en firkant, men jeg skjønte mønsteret. Så da jeg kom hjem startet produksjonen:-) Til nå har jeg heklet fem brikker og skal fortsette i kveld. Må ha en pause nå, gjør litt vondt i hånda, hihi.
Må av å kjøpe litt flere farger også på mandag, trenger gul, lysrosa, lyslilla og grønn. Jo mer farge jo bedre:-)


Ha en deilig lørdag.

3 kommentarer:

Julia Hausfrau sa...

Iihh, hvor bliver de fine! Jeg lærte det også først for nyligt, og havde planer om at hækle et sengetæppe. Men efter at have hæklet ca. 30 firkanter, og regnet ud jeg skulle bruge ca. 280, så gik jeg lidt kold. Måske man skulle fortsætte snart ? :)

Hvad skal dine firkanter blive til?

Minmill sa...

Gratulerer med å ha knekt heklekoden for oldemorsruter. Jeg satt for halvannet år siden og holdt på med det samme som deg, så nå kan jeg hekle disse i søvne tror jeg. Det har blitt noen stykker etterhvert, men dessverre har jeg ikke fullført noen av prosjektene jeg har holdt på med. Det har resultert i en stor korg på loftet med halvferdige hekleprosjekter. Ja, det er meg i et nøtteskall.

Så hyggelig at dere skal flytte til Kristiansand i løpet av sommeren. Jeg kan love deg at butikkene i markensgaten er kjedelige i forhold til de små søte nisjebutikkene rundtforbi. Jeg synes markens nesten utelukkende har kjedebutikker. Men bare spør meg, så skal jeg guide deg.

Takk for at du stakk innom i dag og la igjen en hilsen. Klem Minmill

Anonym sa...

Nydelige bestemor ruter du hekler! Det ser så vanskelig ut, men tror jeg må lære meg dette jeg også :)
Har du kjøpt 1-2-3 bok??

Mye fint du lager! :)

-Ida-