fredag 29. januar 2010

Gammel ramme i ny drakt




Ramme jeg kjøpte på fretex har endelig fått noen strøk med maling. Jeg valgte å male ramme knall gul, grunnen til dette er fordi gul er komplimentær fargen til lilla. Det vil si at i fargesirkelen ligger gul og lilla tvers over hverandre, og vil være med på å forsterke hverandre. Trikset er å ikke ha så mye av komplimentær fargen, men litt her og der for å skape spenning i interiøret.


Jeg har kopiert ut bildet i midten på nettsiden: http://www.zum.de/stueber/. Der har de mange forskjellige bilder, og enn så lenge er dette min lille skoleplansje til jeg får bestilt en stor en. Det flott papiret i bakgrunnen er fra Rie Elise Larsen. Malingen jeg har brukt er hobbylak fra panduro.

1 kommentar:

Christine sa...

så kul den ble :D jeg må nok få malt noen gule rammer jeg også, er så fint sammen med lilla :D