søndag 30. januar 2011

Lampejunki

 (Lampen er kjøpt på Bazaren i Lyngdal. En super butikk som er verdt et besøk.)



Nå var det tre år siden Kartell lampen ble min, jeg begynte å få abstinenser. Jeg er en lampejunki og etter å ha sett meg ut Flowerpot bordlampen av Verner Panton kunne jeg ikke vente til å få den i hus. I flere uker har jeg ventet på at lampen skulle komme inn i butikken. På torsdag ble den min og jeg nyter synet av den. Det var ikke så lett å ta fine bilder siden lampen er hvit og veggen bak er hvit, men den passet perfekt inn. Nå har abstinensene lagt seg og mannen i huset håper det blir en stund til de kommer igjen, men jeg har allerede begynt å spare til neste. Jeg har elsket lamper siden jeg var liten og jenterommet var fullt av lamper i forskjellige former og farger. Har noen av dere det sånn?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Herlig lampe vennen, forstår godt du gledet deg til å få denne :)

Håper du får en herlig søndag og at alt står bra til meg deg.

Mange klemmer fra meg:)

Datt sa...

Vettu, jeg konkluderte faktisk, for noen få dager siden, at lamper er min lille lidenskap, det er så utrolig mye fint, om din var bare nydelig!

an-magritt sa...

Jeg ELSKER lamper! Jeg er også skikkelig lampenerd.
Ønsker meg en kartell og plowerpot jeg også. Må vel bare spaaare og spaare, hehe.

Ha en fin kveld, venn.

Kaspara sa...

Heisan!
Flowerpot er min store store favoritt og vi går med planer om å kjøpe pendelen til et vindu i lillestua. Går og grubler på hvilken farge...
Det var nydelig med den hvite hos deg. Den er bare fiiiiin!
Ha en glad ny uke!
Klem fra Kaspara

Christine sa...

herlig å være tilbake igjen altså :)

så fin lampe du har fått deg! jeg kjenner meg sånn igjen, jobbet i lampebutikk i flere år, og er nok i overkant interessert i disse :) samlet på lamper før, men det blir jo fort litt for mange da, hehe :) men jeg har fremdeles noen lamper på vent til vi en gang får oss en egen leilighet og kan henge ting opp i taket :)

Nina B. sa...

Lekker!
Grattis med superkul lampe!

Høytrykk sa...

Gratulerer med flott lampe! Jeg vurderer denne både til soverommet og i stua. Og jeg fikk ikke akkurat mindre lyst på den nå som jeg så disse fristende bildene hos deg. :)

Svenngården sa...

Fiiiiin :) Passet godt hos deg!

God mandagskveld :)
Klem!
Amalie

Lill Therese sa...

Knallfin lampe!! Grattis :)
Det venter forresten en
liten award til deg inne
på bloggen min ♥

Gollass sa...

Å grattis med ny lampe, den er sååå fin. Har lyst på maken!!
Klem Elin

Hildemor sa...

Hei, for en flott blogg du har og gratulerer med ny lampe:),
jeg har lik i stua, har planer om en stor over spisebordet på kjøkken:), må bare spare litt penger først.
legger meg til som følger:).

Klem Hilde

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Hærlig lampe du har fådd dæi! Passa godt hjæmme hos dæi)
Håpe du har en fin fin dag.
Min går i å ligge under dyna og prøve å bli frisk
klæm fra mæi

Sonja frå Sunnfjord sa...

Hei!
Kjempefin blogg du har med flotte bilder! Vil gjerne følge deg vidare:)
Likte denne lampen veeeldig godt, og også skapa den står på.
Flotte puter du har sydd - eg er også med på denne retrobølga...
Ha ein fin kveld!