søndag 19. september 2010

Søndager er deilige

Søndag er en dag som blir satt av til å bare være hjemme å slappe av, for det meste hvertfall. Da får vi gjort det vi ikke rekker resten av uken og kjedelige gjøremål som å vaske klær blir ikke like fullt så stressende. Jeg diller og daller, mens mannen holder på å rive laminat av trappetrinnene. Jeg tenke jeg skulle bake og gå en lang tur med hunden i det fine været. Det er så godt å ha en hel dag å bare gjøre alt og ingenting på.

I går tok vi oss en kjapp tur til Arendal, jeg hadde abstinenser og måtte bare på kremmerhuset. Noen som har det sånn av og til? Håper at det ikke bare er meg som akkut kan få behov for å gå på en butikk. Der kom jeg ut med full pose, vaser, putetrekk og en nøkkeltavle som nå brukes til smykker. Da jeg gikk mot butikken så jeg kitchen også og der fikk jeg kjøpt meg en liten marieskål og en ny mummikopp.



Deretter gikk turen hjem igjen, men først måtte jeg innom Home and Cottage og fulle opp posen med deilig Pukka te. Så i dag når vi våknet hadde han nypresset kaffe på senge og jeg en deilig varm kopp te.



Kos dere denne deilige søndag. Også håper jeg flere vil hoppe på mitt lille lotteri, klikk her og bli med :-)

7 kommentarer:

Duse Pasteller sa...

Så mye fint du har!!
JA det er flere enn du som får `butikk-abstinenser` - og Kremmerhuset er jo full av deilige fristelser!!:P
For en skjønn hund!!!! Prikk lik mitt `tantebarn` Wilma!! Awwwww!!!!
Mange fine bilder, og høres ut som dere har en fin søndag!
Nyt den!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Christine C sa...

Så lekre bilder! Det er mye som lokker på Kremmerhuset ja :-) Var innom dem i går og klarte å styre meg og bare kjøpe stearinlys, hehe. Håper du har hatt en fin søndag så langt.

grytti sa...

Hei! Her var det masse fine detaljer. Så lurt å bruke nøkkeltavle til smykker, tror kanskje jeg vil låne ideen din ;-) Ha en herlig søndag videre!

Tøvsjur sa...

Hei på dæi.
Tusen takk for fine ord inne hos mæi:) Bestandig koselig når du legg igjen søte kommentarer:)

Ja helg e helt klart det beste med uka. deilig å kunne sulle rundt å gjøre det man vil. Og æi må si at æi kjenne mæi alt for godt igjen når det kommer til den abstinesfølelsen av å gå inn på en butikk å handle.. Godt å høre at vi e flere som lid av samme greie;)
Mange herlige bilder du vise fram. Du har det så koselig hjemme hos dæi:)
Æi synes de hekla lyslyktan dine e så utrulig fine, like de så godt:)

Puka te e kjempegodt. Kjenne at æi fikk lyst til å kjøpe litt flere snart:)

Håpe du får en fin søndag videre, og en fin start på uka.
Klæm fra Tøvsjura Kristine

Minmill sa...

Jeg kan ikke annet enn å si meg helt enig i det du skriver: om det å være hjemme å sysle på søndager, om det å ha trang til å gå i butikker å shoppe. Hehe, jeg tror meg og deg er nokså lite på de områdene. Jeg har hatt en fantastisk hjemmehelg, endelig! Vi har fartet hver helg fram til nå, men denne helgen hadde vi ingen planer, og har bare kost oss både ute og inne. Hagearbeid er gjort, sommerklær er lagt bort. Sjekk av barnas vintertøy er gjort. Guri, så herlig å få gjort det.

Kremmerhuset er en av mine yndlingsbutikker, så jeg skjønner godt at du fikk abstinenser. Jeg finner alltid noe fint der. Sist jeg var innom fikk jeg sanket med meg lotuslysestaker og et putetrekk med en bil. Det var råtøft.

Ha en fin søndagskveld og kos deg videre. Det skal jeg også gjøre. Klem...

Svenngården sa...

Skjønner GODT at du måtte på Kremmerhuset ja ;)
Jeg er så megaheldig som får være der hele dagene!
Puta med gamlingene og de vasene har jeg også <3
Ha en fiiin søndagskveld!
ps. søøt hund du har :)

Nina B. sa...

Sånne helger er bare herlige!
Selv har vi også hatt en hjemmehelg, dog som innebar maling av stua, men herlig lell ;)

Flotte saker du har kjøpt deg, den vasen er jo bare så søt.
Og nyyydelige vovsen deres ♥

Ha en like fin uke!
Nina