søndag 9. januar 2011

Nytt lappeteppe

I går snødde det mye her og å sette seg i bilen var ikke et alternativ. Så dagen ble brukt inne og endelig fikk jeg  litt tid sammen med symaskinene igjen. 
Tepper får jeg aldri nok av. Jeg er og blir en teppe jente og kryper under teppe hver kveld. 
Mannen i huset mener jeg til tider ikke er normal når jeg fryser og må ligge under teppe når det er 22-23 grader i stuen.
Jeg trøster meg med at det er en jenteting og at det er kos og ligge varmt og godt under et teppe. Så i går når jeg var ferdig med lappeteppet ble det testet med en gang. Og teppet er godkjent. 
Lillaflis til å ha på baksiden har jeg kjøpt på Stoff of Stil. 



Prosessen startet med å legge alle stoffene på bordet og finne de jeg ønsker å bruke. Tepper er i skikkelig Lykkeligmedfarge stil, lilla og blått.




Nå skal jeg opp i godstolen, legge teppet godt rundt meg og lese i min nye bok. Ha en deilig søndag dere også.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig fint det ble!! Herlig med lappetepper, og artig å boltre seg i farger!
Ha en strålende søndag!

Marit

Linda sa...

Det ble kjempefint!
Skikkelig glad teppe!
Kos deg ;O)

En støvel og en sko sa...

Utrolig fint! Du er jammen flink til å sette smmen farger og mønstre. Ser at det passer godt inn hos deg, ja. God søndag!
Klem

KROnPRINSESSENE sa...

Nydelig teppe...
Denne bloggen LIKTE jeg -helt etter min smak!
Glad jeg fant deg, så jeg legger meg til som følger.
Klem May Helen

Minmill sa...

Å så fint teppe du har laget deg, og fargene passer perfekt hos deg. Jeg er nokså sikker på at å ligge under teppe er en jenteting. Jeg tror menn er så varme i kroppen at de ikke behøver å lulle seg inn i teppe. Men de aner ikke hvor mye kos de går glipp av. Ha en glad uke. Klem Minmill

Precious Home sa...

Godt å høre at det er flere som "fryser" selvom det er 22-23 grader inne. Utrolig koselig å sitte inne med sterarinlys rundt omkring og tepper og puter rundt seg;)

Ha en fin kveld!

Knutepunktet sa...

Det virker så koselig i det nye huset deres! Det er så gjennomført i farger og stil. Hilsen Eileen

Tøvsjur sa...

Hei på dæi!
Æi e også helt klart ei teppe-jente.Teppe e ofte surra rundt kroppen når æi sitt i sofan:)
Det nye lappeteppet ditt va kjæmpefint. Likte fargan velsig godt. DÅkker e så heldig som har s&s i nærhetn. Ønske mæi det her også:)
Håpe du har en fin kveld
klæm

Svenngården sa...

Så fint det ble! Flinkis! :)

Som du sier ja; lykkeligmedfarge over hele teppet :D

Kos deg med pleddet!
Klem!
Amalie

Kvinnse sa...

Super fint. Så effektiv du er!! Send litt effektivitet over til meg :o). Jeg lar bare alle ideene svirre rundt i hode mange ganger :o)

an-magritt sa...

Teppet ble bare vidunderlig vakkert!!

Anonym sa...

Hei vennen!
Synes teppet ditt var kjempefint! Du er kjempegod til å få det til :)
Har veldig lyst å lage et selv, men vet ikke helt hvordan så det har ikke blitt noe enda.. Kanskje du kunne "lære" meg en gang?:)
Håper vi får til en sørlandstur snart! Savner deg..klem fra stavanger:)

malinsinterior sa...

For et herlig teppe! Kjenner meg godt igjen i det å sitte under pledd selv om det er 22-23 grader inne. Det er jo bare så godt å tulle seg inn :)