torsdag 21. januar 2010

Mer "kunst" og Fretex kupp

Da har vi hatt enda et prosjekt på skolen som jeg ønsker å dele med dere. Prosjektet heter fra "Baby Art til Street Art". Igjen har vi bearbeidet et bilde (ansikt) på photoshop, vi gjorde bilde om til et svart hvit stempel trykk. Deretter overførte vi bildet til en papplate og skar ut med tapetkniv alle de mørkefeltene. Det vil fikk da var et stensil, som vi skulle spraye på ei plate. Deretter skulle vi lage en collage rundt med ting som minnet oss om denne personen.
Jeg valgte min mormor til bildet og hadde derfor med en del ting som minnet meg om henne. Jeg begynte med å kopiere opp to grytekluter hun har heklet til meg i svart hvitt, deretter limte jeg disse på platen. Resultatet ble et mer moderende uttrykk. Etterpå limte jeg på sirkler fra et stoff jeg hadde med for å få inn litt farge.
Så sprayet jeg stensilen av mormor inn. Her er resultatet:


Dette er de gryteklutene jeg kopierte i svart hvitt.



I går var jeg også innom fretex får å se om de hadde fått inn flere skatter. Det var utrolig mye folk der og ganske utpelt, men jeg fant de tre tingene på bildet under. Ei søt skål, en ramme som trenger litt omsorg og maling og til sist et søtt lite brodert bilde.

2 kommentarer:

Christine sa...

så utrolig kult bildet ble :D for en kul måte å ære mormoren sin på!

og så fin ting du fant deg på fretex.. elsker sånne gamler rammer med snirkler :D

Signhild Stave Samuelsen sa...

Så utruleg kult! :) Og eg tykkjer du har fått fanga ho ganske godt i kunsten, eg! :)