onsdag 24. februar 2010

Mine fem beste loppis/brukt kupp


Endelig er jeg hjemme igjen, jeg har vært avsted en liten uke dette er grunnen til at det ikke har blitt så mye blogging.
Så nå ble det endelig tid til å gjennomføre utfordringen jeg har fått av Christine med bloggen
GUN HIP, SWOLLEN LIP. Utfordringen går ut på å vise mine fem beste loppis/brukt kupp.

Her kommer Nr. 1

Det lille hjørnebordet er mitt aller først brukt kupp. Jeg var kanskje tolv år, mamma og jeg var på auksjon. Da dette bordet kom opp for tur, nevnte jeg til mamma at det hadde jeg lyst på. Til min stor overraskelse begynte mamma å by, vi fikk bordet får 50 kr. Bordet var fullt av mår, så etter noen måneder i fryseren og nytt lag med lakk var bordet som nytt igjen. Jeg er kjempe glad i dette bordet, det har en så fin historie.

Nr. 2
Mitt nyeste tilskudd i brukt kupp familien, heldige jeg har FÅTT denne trearmede lampen. Den stod i garasjen hos foreldrene til en kamerat. Den var helt glemt og i veldig dårlig forfattning, da gikk jeg opp til foreldrene av kameraten min og spurte om jeg kunne kjøpe den. De lo godt og kunne ikke skjønne at jeg ville ha den lampen, så jeg kunne bare ta den. Jihuuu, tenkte jeg.
Den trenger litt kjærlighet og ny ledning. Men jeg tror den blir flott på mitt fremtidige hobbyrom. Hvis noen av dere har tips til hvordan jeg kan vaske messing så kom med dem. Og hvis dere også har noen ideer på hvordan jeg kan vaske skjemene, så blir jeg glad.

Nr. 3
De rå kule retro skålene jeg fant på fretex.

Nr. 4

Skapet jeg har arvet fra oldemor. Dette betyr veldig mye for meg og minner meg om oldemors fantastiske positive vesen og turene vi hadde til henne som små. Her står skapet ved den lilla veggen noe jeg synes det passer kjempe godt. Bildet ble tatt i fjord sommer og som dere vet står det ikke der lenger.

Nr. 5
Skjenken jeg kjøpte på fretex for 650 kr. Den er jeg kjempe fornøyd med og vurderer å male den inni hyllene også. Kankje lilla? Jeg må se, blir nok ikke før vi flytter uansett.
Dette bildet er også tatt for et lite år siden. Så her har det også forandret seg en del.

Det var mine 5 loppis og brukt kupp. Ser at det er mange som allerde har blitt utfordret, men jeg velger å utfordre:

Ninas drops
Minmill
Huset ved bekken

Ha en flott onsdag alle sammen

4 kommentarer:

Sukkertøy for øyet sa...

åå, så flotte loppis/bruktfunn*SMILE*
Den lampa var jo fantastisk..Men ingen gode tips til rengjøring av messing gitt..
Er så morro å se at "min" utfordring florerer rundt om her i bloggland..Ante meg at den kom til slå an*s*

E.R.R.Y sa...

Verkligen fina fynd! :)

/erry ( gallerry.blogg.se)

Christine sa...

den skjenken der var utrolig nydelig :D det hadde nok blitt utrolig fint å male hyllene inni lilla ja :D

og så heldig du er som har en sånn trearmet lampe.. har dessverre ikke noen gode vaskeråd, er dårlig husmor, hihi :D

Annikken sa...

Å så fine ting:) Liker alt sammen - både Fretexkupp og møbler. Når man kjøper ting brukt er det så gøy å prøve seg frem med maling, synes jeg. Da er det ikke krise om det ikke blir helt perfekt.

Samtidig er jeg helt enig i at de arvede tingene er aller kjærest. Er så glad i tingene jeg har som jeg har arvet fra besteforeldrene mine.