søndag 14. mars 2010

Helgekos


Dette har vært en skikkelig deilig helg, vi har bare slappet av og jeg fikk endelig tid til å ta fram symaskinen igjen. Nå var det det nye retrostoffet som skulle få prøve seg. Jeg synes alltid det er litt vanskelig å sette sammen fine kombinasjoner, men så lenge jeg liker stoffene jeg bruker pleier det å blir greit. Gleder meg til å sette putene rundt i stuen, må først ommøblere litt på de jeg allerede har. Det ene putetrekket ble litt for stort, men jeg tror jeg kan ha det slik en liten stund, orker ikke å sprette opp puten i dag. Jeg så at det ble ca en god centimeter for mye, men tenkte at det kanskje ikke ble synlig når puten kom inni. For det pleier som regel å være omvendt at putetrekket er litt for lite.

Jeg har også fått meg en ny lotusblomst, den er helt fantastisk og den størrste jeg noensinne har sett av disse. Selgeren fortalte at de bare hadde tatt inn den ene fargen for å se om den ville selge, men gjorde den det kom de til å ta inn fler. Det er kanskje vanskelig å se på bilde hvor stor den er, skulle nok ha satt de andre størreslene ved siden av for å vise. Skal se om jeg får gjort det på ett annet innlegg. Den er hvertfall kjøpt på Smak i Sandnes for 189 kr.

Her ser dere kanskje størrelsen på lotusblomsten bedre, friske fine blomster er også kjøpt inn for å pynte opp i helgen. Rununkler, uff det er sikkert ikke slik det staves, men det er hvertfall en av mine favoritt blomster. Har begynt i det små å pynte til påske, så da passet det fint med gule og organsje blomster.

Jeg har også fått kjøpt meg noen søte små harer til å henge på påskegreinen min. Jeg kjøpte to stykk, ville helst hatt to til men det ble litt dyrt når de kostet 39 kr stykk. Så da jeg kom hjem og satt der med symaskinen så jeg på mine søte små harer, de så litt ensomme ut alene på greinen. Dette resulterte i at jeg begynte å sy mine egne små harer, den lilla på greinen er langet av meg. Så ligger det tre stykk til å venter på meg i stuen, disse kan jeg dille med enten i kveld eller til uken.


Denne haren er kjøpt i butikken...


Denne er laget av meg...
Og disse ligger å venter på at jeg skal gjøre den ferdige...

Helt til slutt så må jeg ikke glemme å vise den fine Green Gate boksen Hr Lykkelig kom hjem med på lørdag. Han er så søt og overrasket meg skikkelig, så den fikk raskt plass på hyllen.

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen.

4 kommentarer:

BlandetLoft sa...

Så fine puter d har sydd da. Likte fargekombinasjonene veldig godt. og den lotusblomsten der var jo bare nydelig og stor!

Ellen Marie Albertsen sa...

Veldig fin boks der nederst:) Hmmm:)

Christine sa...

alltid like kjekt å kikke innom bloggen din :D sååå inspirerende innlegg du har :D ranunkler er min favorittblomst også! fantastisk fin vase du har satt de oppi :D

Rosetrend sa...

Så hyggelig å titte innom bloggen din :o)